Logo SstarWines Jak czytac etykiete Chile
Bio, eko i org. Magazyn Wino 2009
październi..
Polska

Cena: 20
Alk: 10%
Kolor: g
Nr 8367
www
Legenda (ocena):
8 - wybitnie, prawdziwe arcydzieło
7 - bardzo dobre, wino z dużą klasą
6 - dobre, interesujące
5 - całkiem niezłe, przyzwoite
4 - słabe
Brak gwiazdki
3 - omijać z daleka, wino z wyraźnymi wadami

Inne od Magazyn Wino:
GPMW 2018
Na panelu... 2015

GPMW 2014

Pogoda dla bogaczy, Portugalia..

Wino na wakacje, w wakacje na ..

W szampańskim nastroju? 2012

Natura Pura 2012

No? 2012

Grand Prix Magazynu Wino 2012 ..

Mleko ludzkiej życzliwości pły..

10 lat, Grand Prix 2012

Stary okropny świat, nowy wspa..

Cinquecento 2011

Wakacje 2011

Liczi jak umami 2011

Feta na 27 win 2011

Nowa różowa seria 2010

Toscana e bella 2010

Wiwat RPA! 2010

Wachau i Barolo 2010

Jest byczo 2010

Grand Prix 2010

Polak, Węgier... 2009

Pinotowo 2009

Grand Prix 2009

Kolano Andrzeja 2009

Bycze Skierniewice

Grand Prix Magazynu Wino 2013 ..

sstar&let (2009-10-17) Ocena: 0
Co prawda nowego (bodajże październikowego, chyba, że listopad nas zastanie) numeru ciągle chyba nie ma w Empiku ale wiemy już, że tematem naczelnym będzie biodynamika i ekologia. Temat przerabialśmy już u nas, choć pewno pobieżnie. Tym bardziej czekam na rzetelne i profesjonalne podejście do księżyca i rogu bawolego. Oprócz tego w panelu pewno sporo zepsutych win się pojawi;) Choć nie każde popsute wino jest bio! Następnie pojedziemy na wycieczkę rowerową do Mozeli razem z Maciejem Klimowiczem, nowym autorem Magazynu Wino, znanym już nam z bloga Iwines, choć może tylko wirtualnym? W końcu Wojtek zapowiada, że będzie degustował dobre wina, bo Gala się zbliża. Z utęsknieniem oczekuję na pojawienie się tego numeru MW!

mdcc (2009-11-10)
Choć z Sofanesem pijemy zupełnie inne wina to widzę, że co do podejścia do wiedzy to się całkowicie zgadzamy... choć ja nie mam jego odwagi by pić wino z winogron GMO :-)
wino8367#12070

sstar&let (2009-11-10)
Będziecie mieli okazję pogadać o GMO! Wpadnie chyba w piątek na spotkanie w Bziku przy winach biodynamicznych, organicznych i ekologicznych, cokolwiek by to miało znaczyć:) Może nie powinienem się z tym afiszować?
wino8367#12072

lodium (2009-11-10)
Monty, zgadzam sie co do chablis i win bialych; nie sa tak wrazliwa na botrytis, niestety, w sierpniu 2006 (côte de beaune) lalo cos ponad 20 dni z rzedu, stan sanitarny pinot noir w wielu winnicach byl w stanie oplakanym, choc sloneczny sierpien troche je osuszyl i jak jest sie dobrym winifikatorem badz ma sie pod bokiem super oenologa, to kazde wino mozna podrasowac! Ja z mojej strony, moge mowic tylko o stanie uprawy, (ktora dla mnie jest kluczowa dla jakosci wina), pozniejsza transformacja juz nie moja dzialka...
wino8367#12085

monty (2009-11-11)
@lodium: jak ktoś ma zbyt gęste nasadzenia i zbyt gęste ulistnienie winorośli, to nie powinien się dziwić. Nie zgadzam się z tezą, że jak ktoś jest dobrym winifikatorem to może każde wino podrasowąć. Pewnie, że może, ale nie o rasowanie tu chodzi, tylko o pracę w winnicy. Jeśli zbyt dużo nawozisz i wiatr nie może pohulać, to takie są skutki. Oczywiście jak leje przez miesiąc, to każdy będzie miał problem, ale jednak mniejszy, n'est-ce pas?
wino8367#12095

lodium (2009-11-11)
Monty: ja nie pisze o mojej winnicy, ze mam problemy. uprawa winorosli nie jest taka prosta sprawa: na pewno nie wystraczy zerwac liscie, zeby przewietrzyc rosline! liscie zrywa sie w czerwcu, a jezeli pozniej latem beda upaly? winogrona beda spalone.a jezeli spadnie grad? wszystkie kiscie zniszczone. a co zrobisz z mniejsza fotosynteza, a co za tym idzie mniejsza produkcja cukrow? moje winnice sa bardzo dobrze napowietrzone. chardonnay maja mx. 5-6 galezi, pinot noir 3-4, max 5 (ani jednej wiecej!); fotostnteze mamy zwiekszona, dzieki temu, ze nasze krzaczki sa wyzsze od przecietnych ok. 20 cm. niestety ci, ktorzy obrywaja wszystkie liscie przy winogronach , a ze maja ok 10-12 galezi owocodajnych na krzaczku, wala antipourriture, to i tak one beda zzarte przez botrytis!
wino8367#12099

monty (2009-11-11)
@lodium: ja tez nie pisze o Twojej winnicy ;-). I nie chodzi mi o wyciannie liści "na rympał" tylko o równowagę.
wino8367#12100

star (2011-11-26)
Dyskusja na blogu u Wojtka na temat win naturalnych oraz oczywiście biodynamicznych (warto przeczytać komentarze, aby zachować otwartość umysłu). MdCC ostatnio w Bziku stwierdził, że jak już jakieś biowino przeżyje te wszystkie praktyki, to musi być mocne i dobre;-) Ja z kolei skłaniam się w kierunku stwierdzenia, że jak już takie wino jest dobre, to budzi, po iluś tam słabych flaszkach taki entuzjazm, że wydaje się najlepszym winem świata. Oczywiście dbałość o winnicę przy wszystkich uprawach, natur, organik czy bio występuje być może w stopniu statystycznie większym niż w innych uprawach - dowód mam anegodtyczny: jak już taki winiarz wyjdzie popatrzeć na ten księżyc to i przymrozek zauważy, a nawet deszcze;-)

Podlinkowałem u Wojtka: w dniu 26 Listopad 2011 @ 23:23sstar Twój komentarz oczekuje na moderację. Głosu w temacie nie zabieram, bo zmęczyłem się już kiedyś dyskusją: http://www.sstarwines.home.pl/wino8367 ale to pewno bez udziału w dyskusji nie przejdzie, choć mogłoby przecież zainteresować czytelników.
wino8367#36338

ggreg (2011-11-27)
Też miałem wtrącić swoje "trzy grosze", ale GP z właściwą sobie finezją wyczerpał temat. Reasumując: pełnia w pełni, rozum śpi, wina bioidiotyczne grasują.
wino8367#36340

cerretalto (2011-11-27)
Podzielam teorię MdCC ;-). A ponieważ podobno Wojtek linków nie na temat nie puszcza (nie sprawdzałem, ale Kuba na pewno nie puszcza) więc może takie ciekawe linki przejdą tu: http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=JU3etnD8dzk oraz http://www.youtube.com/watch?v=1c7QaC-Vfiw :). Zamiast jakiejś muzy :)
wino8367#36341

star (2011-11-27)
Ja sobie myślę, że są pewne pomysły i idee, które do humanistów (zwanych też czasami złośliwie humanoidami, bo gdzie ci ludzie renesansu?) trafiają, ale jak politycy chwalą się, że oni w szkole mieli kłopoty z naukami ścisłymi i tak w ogóle to lepiej, żeby ich na maturze (a myślą w duchu, że w szkole) nie było, to czego się spodziewać od narodu, czy też krytyki winnej? GP i w sumie Wojtkowi czasami też jednego nie można odmówić, że jak już coś piszą to starają się zgłębić temat. Niestety ta maniera nie jest zaraźliwa:-) Szkoda, że Andrzej Daszkiewicz tak rzadko w polemiki wchodzi, a przecież ładne by dyskusje o krowim rogu mogłyby z tego wyniknąć, po drugiej stronie rogu siedziałby pewno Tomek Kurzeja:-)
wino8367#36343

star (2011-11-27)
Nie na temat to chyba mogą być;-) Nie mogą być nie biorące w udziału w dyskusji i linkujące własne portale (nikogo nie podpuszczam, ale spróbujcie sami z udziałem w dyskusji wpisać odnośnik do SW, w końcu to nietrudne, a formalnie w stosunku do regulaminu to by mucha nie siadała;-). Co prawda jak już pisałem to jednak mimo regulaminu, Wojtek potrafi go obejść, wiedząc na przykład, że jego czytelnika interesuje wszystko co pojawia się na blogu u Kuby (na Kontrze), a nic co pojawia się na SW, nawet jak te same osoby piszą na temat bio, być może z trochę innej perspektywy. W sumie w tym wątku starałam się trochę wykopać różnych tekstów a propos bio, do czego GP mnie zagrzewał, szkoda, że tyle kontentu się marnuje:-(
wino8367#36348

star (2012-12-23)
Komorowski podpisał umowę o GMO. Co sądzicie?
wino8367#45970

star (2013-01-18)
Zapatrzeni w siebie, czy w księżyc? Księżycowy spacer (pralinka) Deana Pottera.
wino8367#46414

star (2013-01-18)
To się zowie Moonwalk.

Moonwalk from Reel Water Productions on Vimeo.


wino8367#46415